Slut med amning

21. maj 2007

Alder:
8 mdr.

Slut med amning

Hej igen...

Jeg har før skrevet til dig ang. søvn og det svære med at skille søvn og amning ad og jeg har indtil torsdag hver aften ammet min datter i søvn og også ammet hende, når hun vågnede om natten. Men, men, men ....nu har hun altså bestemt sig for at hun ikke vil ammes mere! Jeg ammede hende sidst torsdag aften og siden har hun sagt pænt og bestemt nej tak!

Det er super, at hun nu selv kan falde i søvn i hendes egen seng og når hun vågner om natten tager jeg hende blot op og vugger hende lidt - så sover hun videre. Fantastisk - tænk at det er kommet helt af sig selv uden skrig og skrål og uden at hun skulle nægtes brystet, når hun bad om.....! Jeg er SÅ glad for at vi ikke tog den helt store tur for at lære hende ikke at spise om natten, når nu det hele har løst sig.

Hun er nu 8½ måned spiser fornuftigt - vil dog ...

Annonce

... spise alting selv og er derfor ikke til grød, mos osv. Men jeg er dog nu meget i tvivl om, hvad hun skal tilbydes af modermælkserstatning. Da det hele skete i weekenden, har jeg givet hende flaske morgen og aften for at være sikker på, at hun fik bla. væske nok- og hun elsker det allerede. Men hvad gør jeg - skal hun tilbydes de to flasker dagligt eller hvad gør jeg? Nogen snakker om vælling - nogen mener at hun slet ikke skal have flaske .... hvordan mener du hendes dag skal se ud?

Hun er en aktiv pige - kravler med fuld fart og kan også rejse sig op ad bla. brændeovnsgitteret, så hun bruger en masse energi. Hun måler 71 cm og vejer 8,5 kg og har fulgt sin kurve helt fra fødslen. Hvordan kommer vi fornuftigt videre?

På forhånd tak.....

Hov jeg glemte lige noget vigtigt: Hvor meget skal der være i de flasker hun evt. skal tilbydes?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år