Brev:
Slut med amning
21. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Slut med amning
Hej igen...
Jeg har før skrevet til dig ang. søvn og det svære med at skille søvn og amning ad og jeg har indtil torsdag hver aften ammet min datter i søvn og også ammet hende, når hun vågnede om natten. Men, men, men ....nu har hun altså bestemt sig for at hun ikke vil ammes mere! Jeg ammede hende sidst torsdag aften og siden har hun sagt pænt og bestemt nej tak!
Det er super, at hun nu selv kan falde i søvn i hendes egen seng og når hun vågner om natten tager jeg hende blot op og vugger hende lidt - så sover hun videre. Fantastisk - tænk at det er kommet helt af sig selv uden skrig og skrål og uden at hun skulle nægtes brystet, når hun bad om.....! Jeg er SÅ glad for at vi ikke tog den helt store tur for at lære hende ikke at spise om natten, når nu det hele har løst sig.
Hun er nu 8½ måned spiser fornuftigt - vil dog spise alting selv og er derfor ikke til grød, mos osv. Men jeg er dog nu meget i tvivl om, hvad hun skal tilbydes af modermælkserstatning. Da det hele skete i weekenden, har jeg givet hende flaske morgen og aften for at være sikker på, at hun fik bla. væske nok- og hun elsker det allerede. Men hvad gør jeg - skal hun tilbydes de to flasker dagligt eller hvad gør jeg? Nogen snakker om vælling - nogen mener at hun slet ikke skal have flaske .... hvordan mener du hendes dag skal se ud?
Hun er en aktiv pige - kravler med fuld fart og kan også rejse sig op ad bla. brændeovnsgitteret, så hun bruger en masse energi. Hun måler 71 cm og vejer 8,5 kg og har fulgt sin kurve helt fra fødslen. Hvordan kommer vi fornuftigt videre?
På forhånd tak.....
Hov jeg glemte lige noget vigtigt: Hvor meget skal der være i de flasker hun evt. skal tilbydes?